York Swirls

Friday 5 July 2013

masa apresiasi kecemerlangan...

Khamis 4 julai
 
Aduh, mlm td dah announce, katanya kene pakai baju batik ari ni.
Tapi, yg jadinya.. kbykn org pkai baju ulama dan umara.
Saya rasa spt saya sorang je pakai baju batk dlm form 2.
Sep2 kelas saya gop pkai baju ulma dan umara.
Argh! ikut sukalah.
Pasti ada hikmahnya kan? ^_^
apa hikmahnya?

 Erm, masa saya tengah susah hati nak tengok gak org yg dpt anugerah,
dan Allah dgr rintihan saya.
ADalh sorg insan ni gi mintk tolong say ganti sorg bdk tmayuz yg dpt augerah.
 Dsbbkan sy pakai baju batik, saya pun tolong ajelh.
Lagipun ade sebuah hadis ni suruh tolong kwn.
Kalu kita tolong kwn kita yg sdg kesusahan bersamaan iktikaf dlm masjid slama 2bln.
Dgrnya bdk tmayyuz tu ada tanding petanque ari ni.
 Pahtu bila dah masuk dlm Dewn saya tjumpa kak farah ngan kak nisma.
 Diorg kak bilik saya thn lps.
TP, kwn2 saya selalu cari gaduh ngan diorg.
 Jadi, saya batalkan niat nak sapa.

Balik je dari dewan fikri saya tepon umi, nak datang ambik kul wape?
 Umi kata dah nak sampai.
Jadi saya pun teruslah gi ke bilik kemas apa yg patut.
Then, saya nmpak sep2 kelas saya tgh lepak dlm musala.
 Sya dgr diorg tgh lapar.
So, saya bagilah roti saya kat diorg.
 BIla tengok diorg rasa syukur dpt gk makan, hati saya rasa tenang, mungkin mrk doakan kesejahteraan saya kot.
Thanks, friend!
Sapai kat umah,  baru saya teringat yg kakngah tak balik. Sedh gilerr sbb tak dok org nok kongai citer walaupun adaadik yg ramai (6 org). K, sapai ini jelah saya kongsi citer. Sekurang-kurangya takdelah sesawang datang singgh sini.
SALAM  RAMADAN!

No comments:

Post a Comment