York Swirls

Tuesday 9 December 2014

Rindu ~ Sayang adik!

Assalamualaikum!! >_<


Masa cuti akhir tahun ni,
Umi saya masukkan adik saya ke sebuah kem membaca,
Saya tak pasti mana kat mana diadakan,
Kem membaca tu diadakan selama sebulan,
Kiranya dari 1 Disember hingga akhir disemberlah,
Diorang bertolak kul 9 pagi dan balik kul 12 tengah hari,
3 jam yang 2 orang adik saya luangkan kat sana cukup membuatkan saya rindu,
Rindu Hakimah dan Haikal,
Kalu diorang kat rumah mesti dengar kebisingan diorang,
Habis diorang belajar membaca kat sana...
Diorang terus pergi ke rumah abi (rumah pak sedara saya yg sulung),
Tak sempat nak jumpa diorang,
Semalam... saya cuma sempat tengok muka diorang sekali saja,
Sebab malam tu... mak su (mak sedara yg bongsu) ajak gi rumah pak uda (pak sedara kedua),
Sedeyh~~ Saya rindu nak tengok senyuman diorang, rindu nak usik2 diorang,
Huhu~ rindunya kat diorang.
Selain mereka berdua, adik saya dua orang lagi (Aiman & Izza) asyik luangkan masa kat rumah abi,
Saya jadi jarang gak main ngan diorang,
Aiman asyik bandingkan keadaan kat sana dengan kat rumah sendiri,
Saya akui memang banyak kelemahan kat rumah sendiri daripada kat sana,
Kata Aiman... kat sana ada tv, tapi kat rumah sendiri...tv rosak.
tv kat rumah saya rosak lama dah... dah berbulan-bulan,
Kata umi... umi tak nak beli yang baru dah sebab dah banyak kali rosak,
Di sebalik alasan tu, umi tak perlu bayar astro lagi... senang kat umi,
Yelah, umi tanggung kitorang sekeluarga.
Kata Aiman... kat sana ada budak laki yg boleh main ngan dia,
lelaki kat rumah saya cuma dua orang je, Aiman dan Haikal,
kat sana ramai, ada abang long, abang ngah, haziq, muaz~
Saya cuma boleh tengok diorang sume masa pagi nak bertolak je...
Masa tu, adik saya Aiman ngan Izza masih duk kat rumah,
Masa tu, adik saya Haikal dan Kimah tengah bersiap...
Rindu amat~


No comments:

Post a Comment