York Swirls

Monday 27 March 2017

Result SPM

Assalamualaikum....

Apa khabar korang yang ambil keputusan SPM? Apa pun syukurlah dengan pencapaian korang. Allah nak ujilah tu whether your result excellent or vice versa. Alhamdulillah, result saya capailah jugak target berapa A nya... Saya dapat 7A 2B 2C. Apa pun saya happy je dengan result ni. Sebab lebih baik daripada trial... Hehe

Secara detailnya... saya dapat A+ dalam subjek Matematik, A dalam BM, BI, PQS, A- dalam AddMath, PSI, BA, B+ dalam subjek Sejarah, B dalam Biologi, C+ dalam Kimia dan Fizik. Saya tak rasa malu ke cerita result ni kat orang? Tak, sebab syukur sangat. Nak kata bangga tak pun sebab saya tak dapat straight A pun.

Sekolah saya, SMAASZA, Alhamdulillah 12 orang Berjaya dapat straight A... Tahniah korang! 5 orang dari Aliran Sains... Ainun Samihah, Wan Ain Areenah, Ahmad Khairulddin, Muhd Ikhwan dan Muhd Faris Yusri manakala 7 orang dari aliran Thanawi yang mengambil 10 subjek... Izzah Rahiman, Aida Qistina, Qistina Balqis, Arifah Kader, Farah Nabilah, Athirah Dom dan sorang lagi... saya x ingat... sorry. 2 orang wakil kelas saya, K-din dan Ikhwan... saya ucapkan tahniah. Semoga terus berkekalan jadi pelajar terbaik sampai masuk U. Kawan2 sekelas saya dari 5 Sains 1 pun, saya ucapkan jangan putus asa sebab SPM bukan segala-galanya. Ada je yang tak berapa cemerlang dalam sekolah menengah tapi, hebat gila bila masuk U. Kita tak boleh nak jangka kejayaan kita sampai sini je. Mana tahu usaha korang ada habuan di tempat yang lebih baik. Insya-Allah.



Pagi-pagi sebelum kul 8 pagi lagi, saya sampai ke sekolah sebab nak ambil result. Cikgu suruh pakai kasut bertutup, tapi saya pakai sandal... Kelam kabut sangat pagi tu sebab nak care adik-adik yang kecik2. Walaupun bangun kira awallah jugak. 5 pagi. Biarlah, cikgu tak marah pun. Hehe... Sampai sekolah... saya tak tahu nak buat apa. Perhimpunan baru selesai. Saya tak tahu nak ke mana. Jumpa kawan2? Tak ada seorang lagi yang sampai. Jadinya, saya berjalan je. Jumpa cikgu, salam... Jumpa adik-adik, sapa mereka. Seorang diri.... Segan tu seganlah jugak tapi, takkan nak duduk kat bangku je. Cikgu pertama yang saya berbual panjang, Tc Ros. Hehe... teacher ni. Awal-awal suruh saya cari orang jadi wakil main Sudoku. Saya ada bagi cadangan tapi, saya tak ingat siapa nama dia. Samar-samar je... Pustakawan... itu je yang saya tahu.

Kemudian, saya mencari sep Thanawi 3... memandangkan diorang sama jugak macam saya. Menunggu result SPM. Mereka duduk dalam kelas. Sedang berbual panjang... muka diorang Nampak berdebar gak dengan result yang bakal diumumkan. And then, saya terima baju bilik. Sebijik macam baju kelas dengan baju cikgu. Warna sama, corak pun sama. Bezanya, kat belakang no 12. Apa pun kira okeylah, sebab dapat jugak baju daripada tak dapat langsung sebab dah bayar dah. Kalau tak, terbang gitu je duit...  Bila tengok sekolah, tak banyak mana pun yang berubah... tapi, isinya berubah. Cikgu-cikgu baru, peraturan baru. Kelas saya pun tak berubah. Lukisan saya pada pintu kelas masih bersih tidak dirobek.

Pukul 9:30 pagi lebih barulah masuk dewan. Disuruh cikgu, tapi tak ramai lagi yang datang. Kemudian, kami diceramah oleh guru kaunselor kami, Cg Norizah tentang IKK. Kemudian, umum pelajar terbaik dan barulah dapat ambil result. Dapat ambil result dalam dekat kul 1 petang gak. Ramai dah yang check guna sms tapi, dalam sms bagi tahu result berapa dapat je, tak bagi tahu subjek apa. Saya tak check pun, sebab nanti tahu jugak. Bazir 20 sen. Hehe... Selesai semua, saya jumpa cikgu-cikgu sekali lagi, ada yang dah salam lebih 2 kali. Hehe... Cikgu-cikgu kat bilik guru A, bilik guru B, bilik UPP, bilik disiplin... ramailah jugak. Tapi, tak semua sebab ada yang tak ada kat tempat duduk... Masih mengajar... Apa pun, terima kasih cikgu sebab penat-penat ajar kami. ^_^

Saya balik lewat gak... sembahyang zohor kat musala aspuri... Balik dalam kul 3 petang. Saya rasa cam saya datang paling awal dan balik paling lewat. Tapi, tak sedih sangat pun, sebab... masa saya menunggu jumpa Cg Asmadi. Mujur terjumpa... Cikgu kat dah tak ajar Form 5, ajar Form 6 lak..

Selesai sudah bab hari bertarikh 16 Mac 2017 ni. Last but not least, saya sekali lagi ucapkan tahniah kat semua yang dapat result. Biar apa pun result, teruskan berusaha. Istiqamah itu penting. Juga tahniah kepada sahabat saya yang berada di SHAMS, SMASZAL, SMAKH, SMAM, SMKSS dan banyak lagi sekolah yang entah sejauh mana lagi sampai ke Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment