York Swirls

Wednesday 10 February 2016

Cuti raya cina

Assalamualaikum...

Saya taklah sambut tahun baru cina,
saje je tulis tajuk cuti raya cina...
sebab benda ni happened masa raya cina.
tak kisahlah benda ni penting bagi korang ke tak,
tapi.... yang pasti,
ia bawak kenangan pada saya,
walaupun mungkin kelihatan remeh  ^_^

Ayah sedare saya pindah rumah,
dekat je ngan rumah saya...
tak sampai 5 minit dah sampai.
Anaknya sama baya dengan saya,
tapi, saya taklah rapat mana dengan dia.
Bila jumpa, just senyum je... saya x pandai borak
Tahun ni, azam saya nak rapatkan hubungan kami,
So, saya ke rumahnya
(debar gak sbb tiba2 je, entah apa yg ada dlm fikirannya)
saya bawa buku2 subjek fizik sekali dengan BK 1,
saya ada 2 motif ...
   Yang pertama, nak rapatkan hubungan dgn dia
   Yang kedua, nak study dgn tenang...
banyak sgt benda yg melaghakan bila duk kat rumah (walaupun takde tv)

Saya panggil dia 'Ya'.
Saya x tahu kenapa, tp itu memang panggilannya sejak saya kecik lagi...
Hari Jumaat, saya pergi petang..
Hari Sabtu, pergi pagi.. takleh gi petang sebab dia nak gi umah tok wan kat K. Berang. Pastu dpt tahu kak long (sepupu) gi Amsterdam sbb pertukaran pljr. Bestnya!!!


Ni gambar dari atas. Bestnya blh main salji ^^ 



Hari Ahad, gi petang.. takleh gi pagi, sbb saya gi teman adik saya jumpa doktor gigi

Hari Isnin, saya balik ke rumah mak tok kat Setiu
sempat singgah kat masjid UniSZA...

Adik2 saya smpat gak main kat sana.. Seronok tengok diorg happy 😃

Hari Selasa, pergi ke Kelantan... ada kenduri kahwin kat Jeli
Anak sedare mak tok yang kahwin... Gi kul 9 pagi, balik kul 6 petang...
Letih rasanya walaupun kebanyakan masa duk dlm kereta,
Sesak gila jalan... penuh ngan kereta.
 'Lunar New Year' lah katakan


Saya sorg je gi (family saya)... yg lain tu sume sepupu saya. (Bosan duk kat umah) -,-

Malam tu, pak su gie belanja KFC. Family mak lang pun datang. Seronok dapat berkumpul ramai2. Abis makan.. Kak Wani ajak main werewolf guna tepon. Saya ikut je. Lama tak main dgn sepupu... last time main masa kecik... tak tahu apa itu ikhtilat. Main sekali dgn sepupu laki. Yang dah beso dua org je. Sorang 20 tahun ngan form 3 sorang. Yang kecik sorng je.. best ^^

Hari Rabu, balik ke rumah...

Then, Khamis... gi sekolah. Tido kat asrama, sebab ada kelas tambahan =,=


No comments:

Post a Comment