York Swirls

Monday 23 November 2015

AMANAH

Assalamualaikum,

      Amanah. Hal yang sangat berat untuk dipegang. Ia bagaikan beban bagi saya. Minta maaf kalau kasar tapi saya cuma luahkan apa yang saya rasa. Bila kita diberi amanah, sebelah kaki duk kat syurga dan sebelah lagi duk kat neraka. Kalau kita tak jaga baik-baik, memang bahaya. Dangerous situation.

      Bila pegang amanah, banyak benda yang perlu kita korbankan misalnya masa. Kalau nak happy, kena letakkan perasaan gembira dalam amanah yang diberikan. Kena fikir hikmahnya. Saya akui bukan senang sebab nak tahan emosi. Nak kena puaskan hati orang. Bukan senang kerja begitu. Jadi, put your trust in Allah. Percayalah ini bukan beban tapi ujian. Allah nak uji seberapa banyak kekuatan kita. Kita pernah minta kekuatan maka Allah bagi kita ujian untuk kita tunjukkan kekuatan kita di sana. Tahan dulu emosi tu. Saya tulis ni hanya luahan saya. Coretan hatilah katakan. Ia sebagai pesanan buat diri saya gak. Fighting and trust in Allah! >_<

No comments:

Post a Comment