York Swirls

Thursday 23 May 2013

Kerana form 2

Bdop baru hok masuk sekolah saya,
Kebanyakannya rasa menyesal krn pernah simpan impian,
Untuk bersekolah di sekolah saya,
Terutama sekali bagi pljr yg  duk kat blok saya,
Blok yang dikuasai pelajar form 2,

Siapa yang tidak rasa sedih,
Melihat sikap rakan2,
yg sering mengganggu ketenteraman orang,
yg sering membuat org menangis,
yg sering buat org putus asa... lemah semangat...
Saya pun sedih gak,
Sbb tahun saya , form saya inilah yg plg byk wat masalah,
ketua bilik saya pun sedih jugak,
alhamdulillah stakat ni dia x marah2 lagi,
kalu dia marah, x tahulah bende buruk apa lagi yg bakal terjadi,
kasihan dia, selalu disindir setiap kali menyampaikan pesanan,
kasihan dia, tdk dpt menghafal dgn tenteram krn tiada yg hormat,
kerana itulah, dia slalu tidur kat bilik lain,

Bukan bilik saya sahaja,
bilik lain pun kena, malah lebih lagi,
Ya Allah terasa berat je hendak menyebarkan senyuman,
kepada mereka yg telah byk membuat kerosakan,

Dulu sekolah saya dipuji  berlambak-lambak,
Kerana terkenal dengan kealimannya,
Tapi semuanya sudah hilang ditelan kenakalan form saya,

Oh sahabatku,
Aku merayu padamu,
Kasihanilah dirimu sendiri,
Kerana sikapmu dirimu diumpat teruk,
Kerana suaramu dirimu dihina besar-besaran,
Malah ada yang menggelarnya sebagai 'PELACUR'
Sabarkan hatimu,
Berfikirlah sebelum bertindak,
Senyumlah selalu,
Jangan marah dahulu.

SAAYAANG KAMU.<3

No comments:

Post a Comment