York Swirls

Thursday 2 May 2013

1/4/2013 - sedih

Hari ni ada perasmian kempen membaca buku, program Nilam dan Drop A Book.
Dirasmikan oleh seorang pegawai yang merupakan bekas pelajar sekolah saya.
Selesai sahaja masjlis, saya balik ke kelas dan tertidur.
Entah mengapa saya rasa ngantuk dan letih.
Sebaik sahaja saya bangun tido, kawan saya...
sume bdop puan kelas saya takde...
Yang ada HANYA LELAKI,

Saya keluar dari kelas, dan tengok bawah,
Diorang turun tak ajak saya?!
Sampai hati, saya rasa nak nangis dah,
Diorg tinggalkan saya sorang2 dgn bdop laki...,
Hati saya rasa geram sangat,
Saya terus pergi ke tandas dan basuh muka,
Mereka betul2 tinggalkan saya...
Ini bukannya mimpi,
Ini kali pertama mereka lupakan saya,
Sungguh hati saya rasa sedih sangat,
Saya takut duduk sorang2,
Teringat pula saya akan kenangan pahit yg dulu...

Saya masuk semula dlm kelas,
Mujurlah seplaki dah turun semuanya,
Saya pergi tengok jadual,
Masa BI, mesti diorang pergi ke pondok,

Yap, betul jangkaan saya,
Setibanya saya di sana, diorng pnggil nama saya,
Saya mencebik, hati saya rasa meluat sangat,
Menyakitkan hati betul,
Tak nak dah layan diorang,
Saya jauhkan diri dari diorang,
Sukalah korang ya, buat org sedih, buat org sakit hati, huh?!
Kali ni, diorg dah melampau

Saya menangis, saya luahkan semunya dgn tangisan,
Saya sedar ada org tngok, laki dan pompuan,
tapi saya tak boleh dah tahan,
letih sangat dengan permainan mereka,
Diorang bagi saya tisu,
Untuk saya lap air mata saya,
Saya biarkannya seketika, tapi saya kasihan,
Ya Allah, adakah mereka sengaja atau x?
Meninggalkan saya sorng2 dlm kelas?

Habis masa BI, mereka ucap mintak maaf byk,
Saya diam, lngsung tak beri reaksi,
Nana mintak saya senyum,
Saya senyum skit je, tapi hati masih marah,
Pastu saya masam semula
Nana bisik kat saya "Kitorng x sedar pun awak ada dlm kelas (saya tgh tido mase tu). Baru sedo bila sampai kat pondok. Itupun MJ bagitau yg awak duk sorng dlm kelas"
Time kasih, MJ. Tapi, sori... saya langsung x de mood ni

No comments:

Post a Comment