York Swirls

Thursday 22 August 2013

Happy Birthday, Hanis!

Baru-baru ni, hari Ahad laa... (18 Ogos)

Sep2 kelas saya buat suprise birthday khas untuk Hanis,
Hehe..., harapnya tk terbongkar lah,
Kebetulan, birthday Hanis same date dengan sambutan raya sekolah,
         Ini gambar yang sempat diambil. -gambo Nana tak dop 'cause x datang sekolah
Jadi, alhamdulillah, kita orang dapatlah rancang dengan baik.
Pagi dop belajar dah, jadi kita orang buat masa tu
Malam sebelum birthday Hanis, kami dah bincang tentang caranya,
(he~ saya langsung x fokus mase tu, ngantuk. Nisah tetiba gerak saya,
dan kata "nop bincang birthday Hanis esok kat bilik 7B". So, I follow jelah -mamai~)
Khadijah, Dibah ngan Aisya dah tidur jdi diorang dop dengarlah rancangan ni,
tapi diorang dah faham dah apa peranan masing2,
Jadi, saya dengar separuh jelah,
Lagipun, saya cuma nak kena fokus peranan saya je,(pandai2lah saya wat -.-")
Esop paginya, ade 3org sep tamayyuz datang ke kelas ucap happy birthday,
kita orang diam je sebab x nak ucap waktu tu,
pastu Hanis duk balik kat tempat dia,
riak wajahnya cam sedih sebab xde sep2 dia ucap happy birthday,
Yelah, sape yang tak mahu dihargai especially best friend, kan?

Disebabkan cikgu x masuk (mujurlah, kalu x, x berjayalh plan suprise ni)
kita orang buat halaqah kejap (macam biasa, kalu bosan)
Nisah pun start, dia citer pasal Lonjong citer kat dia yang ,
ade 'sorang' sep puan citer bende aib kawan2 'sorang' tu,
pahtu Nisah citer lagi 'sorang' itu berkaca mata,
so, kita orang pandang Hanis lake,
yelah... kalu diikutkan jelaslah Hanis orangnya,
ade dua orang lagi iaitu saya dan Khadijah tapi orang lain percaya,
yang saya ngan Khadijah ni bdop baik so... Hanislah 'sorang' itu,
Hanis terkejut, Aisya pun terkejut,
Riak wajah Aisya macam gelabah semacam,
Banyak pulak soalan di beri kat Nisah,(apsal Aisya ni, Nisah napok buntu doh tu. Dia tahu dop agi plan ni)
Mujurlah Dibah ajak Aisya pergi tandas,
sekurang2nya tenanglah sikit hati Nisah tu,
Dibah dan Aisya bukannya pergi tandas sebenarnya,
Dia orang pergi ambil kek birthday girl kat pondok pengawal kat aspuri,
Sambung citer pasal 'sorang',
Dhirah kata 'kalu aku dapat budop tu , siap ah' (sambil genggam penumbuk)
Nisah lop kata 'mung ar tu Hanis, aib mung je akdop situ!'
Mirah sambung 'wei, ngaku2 jelah'
Syidah lop wat sedih 'dop sangka mung gini orp'
Nisah : Iqah parok kali. sian dia.
And then start lah air mata palsu Iqah (pandai tul Iqah wat kuor air mata -.-'')
Pahtu, Iqah tolok Hanis sapai jatuh botol air hok duk tepi,
Khadijah pun start back up, Sian Khadijah, dia lop kene mapuh,
Saya pung gitu gop, biar ah, sekali-sekala,
pahtu Aisya ngan Dibah mari dgn tangan kosong,
Nisah ingatkan dia orang bawop kek, jadi dia suruh kuor dgn suara maroh,
Abih orang hok duk kat tangga pandang dia orang, (sian nggoh)
pahtu, Hanis start doh nangis (ye! plan buat Hanis nangis berjaya)
maka disinilah pengakhirannya ...
Dbah ngan Aisya bawop kek masuk,
kitorang pun nyanyi happy birthday,
bdop laki hok duk luar ngan dalam kelas tepuk dengan gemuruhnya,
Hanis ade kata 'aku nangis mse tu pah mikir dengan sapelah aku nak makan lepas ni'
Abis sep2 puan ketawa sampai sakit perut biler dengo,
bdop ni sempat jugop mikir pasal makanan... -,-"

hehe... cute dop pinggan polisterin ni. bukan saya wat tapi... si gendol (tepuk4)

No comments:

Post a Comment