York Swirls

Thursday 24 January 2013

Marathon/ Merentas desa

Huhu~
Letihnya...
Penat betullah berjalan ngan berlari dari asrama ke A&W pastu pusing balik. Sakit kaki. Letih sgt.
Camnelah org lain bleh dapat no. 1 dalam masa 25-30 minit shj. =.='
Byk perkara yg berlaku masa marathon dan kebanyakannya yg sedih2.
Nak tahu tak apa yg berlaku?

Ehem.. Ehem.. (Testing suara)
First day...
Semangat betul saya masa hari pertama. Saya cuba kuatkan semangat utk dapatkan nombor dalam marathon. Antara satu hinga 30. Masa mula2, saya lari kuat2. X nak ketinggalan kat belakang. Malulah kalu ada org kata, x aktif benor bdk ni.Tapi tak sampai 100 meter pun saya b/henti lari, start b/jln. Nafas dah turun naik. Baru sebentar berlari, saya dah letih. Tp. saya berjalan lajulah. x nak duk kat belakang, nak duk kat tengah2. Susah gile jalan atas pasir. Rasa cam berat sangat kalau berjalan. Berlari pun sama. Hari latihan marathon sama ngan SMK Seri Budiman. Saya x tahu betul ke x, itu yg cikgu cakap. Saya beritahu jelah. Bila dah sampai kat pertengahan jalan, saya dah jadi semakin letih. Rasa nak berehat dan minum air sejuk. Asyik terbayang benda tu sahaja masa marathon. Pastu, saya slalu je rasa cam nak jatuh. Kebetulan masa tu ada lelaki yg dewasa tengok masa saya ucap 'Astaghfirullahal'azim'. Ada ke patut mereka ketawa. Geram betul! Kenapa pompuan yang bolehlah dikatakan alim selalu diperli dan disindir. Bukan ke mereka juga seorang muslim?
Second day...
Saya malas betul kali ni. Tapi, cuba usaha dgn lebih kuat lagi. Hari ni, byk cerita pasal kwn2 saya. Dirah..., dia ditolak oleh seseorg kemudian jatuh. Kedua-dua belah tapak tangannya cedera. Seluarnya sampai terkoyak dan lututnya berdarah. Kasihan Dirah. Masa tu, jilbabnya pun dah tercabut. Sungguh kasihan kat Dirah. Entah sapelah yg buat dia jatuh. Dahlah x minta maaf, tak bagi pertolongan jugak!!! Pastu, hari tu jugak ada dua orang pengsan. Aliya x pengsan, dia pitam. Saya dengar, dia tak makan sarapan. Kasihan dia... Loya pulak pengsan betul2. x tahulah sebab apa, x ramai org citer pasal dia.
Okey yg tu jelah. Hari marathon ini, pasti akan menjadi sejarah dalam memori Dirah.

No comments:

Post a Comment